vrijdag 1 augustus 2014

Weekend Whereabouts #1 - Deventer Boekenmarkt

Het is weer vrijdag! Op deze dag kijken we in Weekend Whereabouts graag vooruit naar het weekend. Wat staat er te gebeuren in boekenland dat je niet wilt missen? In de editie van deze week: de Deventer Boekenmarkt!

Dit jaar, op zondag 3 augustus (9.30u-17.30u), vindt alweer de 26e editie van deze grootse boekenmarkt plaats in het centrum van Deventer. The place to be voor de echte boekenliefhebbers onder ons, want de Deventer Boekenmarkt is niet alleen de grootste boekenmarkt van Nederland, maar zelfs van Europa! De Deventer Boekenmarkt vindt ieder jaar plaats op de eerste zondag van augustus, en levert met 878 boekenkramen een gevarieerd aanbod aan boeken; voor ieder wat wils dus.

Zelfs als je wat minder van boeken houdt (hoe bestaat het?), is de Deventer Boekenmarkt een leuk dagje uit. Ze hebben namelijk ook een randprogramma met o.a. muziek en optredens, en verder zijn de winkels gewoon geopend.

Ik weet dus wel, wat ik dit weekend graag op mijn agenda zou zien staan! Ik hoop dan ook dat mijn zwangerschap het toelaat om deze grootse boekenmarkt te bezoeken. Ik ben er bovendien ook nog niet eerder geweest, dus eens moest het er toch maar eens van komen. 

Hoe zit het bij jullie? Wat zijn jullie Weekend Whereabouts? Breng je ook een bezoekje aan de Deventer Boekenmarkt, of blijf je thuis in de tuin met een mooi boek (het schijnt er in ieder geval prima weer voor te worden)? Voor de thuisblijvers wellicht nog leuk om onder de aandacht te brengen: op de site van de VakantieBieb kun je de VakantieBieb-App downloaden met daarin diverse ebooks gratis beschikbaar tot eind augustus. Je vindt hier ebooks van o.a. Saskia Noort, Herman Koch, Nicci French, Graeme Simsion, en noem maar op! Voldoende leesvoer om de dagen mee door te komen, zou ik zeggen.

Wil je meer weten over de Deventer Boekenmarkt? Kijk dan ook eens op de website. Hier vind je meer informatie en bijv. ook een handige plattegrond!

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...