maandag 1 september 2014

Movie Monday #5 - If I Stay

Er verschijnen meer boeken dan we al lezende bij kunnen houden. Sommige boeken moeten worstelen om aan de man te komen, andere boeken zijn meteen een dikke hit. Sommige boeken vallen zelfs zo in de smaak, dat ze verfilmd worden. In Movie Monday wordt wekelijks aandacht besteed aan een boek dat het geschopt heeft tot een film. Deze week een film die binnenkort in de Nederlandse bioscopen te zien is: If I Stay.

Het verhaal:
Het leven van de 17-jarige Mia draait om muziek: ze wil graag naar het conservatorium en haar vriend Adam speelt in een populaire rockband. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Maar wanneer Mia en haar ouders en broertje een gezellig dagje uitgaan, gebeurt er iets onverwachts waardoor het leven van Mia in één klap verandert... (Bron: Moon Uitgevers)

'Als ik blijf' is geschreven door Gayle Forman en is al enkele jaren geleden in Nederland uitgekomen. Ik heb het boek zelf nog niet gelezen, maar ik heb het boek al op meerdere plaatsen voorbij zien komen en ben er toch wel erg nieuwsgierig naar.

Verfilming:
De verfilming van 'If I Stay' is op 22 augustus in Amerika in première gegaan en komt binnenkort naar Nederland! Vanaf 18 september zal deze film in onze bioscopen te zien zijn. De trailer maakt dat ik zeker de film ook wil zien, dus daardoor word ik ook alleen nog maar meer nieuwsgierig naar het boek! Trailer nog niet gezien? Bekijk hem hieronder.

Naar welke aankomende boekverfilming kijken jullie uit?
 
Over het boek:
Auteur: Gayle Forman
Titel: Als ik blijf
ISBN: 9789044330175
Uitgeverij: Moon, 2011
Kopen op bol.com 

Over de film:
Regie: R.J. Cutler
Cast: o.a. Chloë Grace Moretz, Mireille Enos, Jamie Blackley
Speelduur: 106 minuten
Jaar: 2014



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...