maandag 1 september 2014

Terugblik #2 - Augustus 2014

Augustus 2014 was voor mij mijn eerste volledige blogmaand op Boek-aholic, en wat heb ik er een plezier in gehad! Ik vind het heerlijk om mijn boek-ervaringen met jullie te delen en daarnaast ook te schrijven voor de andere rubrieken die ik heb opgestart. In deze Terugblik vind je een overzicht van wat deze maand langs gekomen is op Boek-aholic.
Een project wat de hele maand door liep was deze maand de Augustus Boekfoto uitdaging, een initiatief van de blog Serendipity Books. Iedere dag van de maand was hierbij gekoppeld aan een bepaalde foto gerelateerd aan een boek. Bijv: 'favoriete boek' of 'een boek dat je aan het lachen maakte'. Meerdere malen plaatste ik hierover een artikel. De laatste vind je hier, daarin staat ook een verwijzing naar de eerder gepubliceerde overzichten.

Terugkerende rubrieken: 
Naast het plaatsen van recensies ben ik op mijn blog begonnen met enkele wekelijks terugkerende rubrieken. Zo komt iedere maandag een Movie Monday online, waarin aandacht wordt besteed aan een boek en diens verfilming. Deze maand werden The Fault in Our Stars, 12 Years a Slave, De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween en The Help besproken. Iedere woensdag is het tijd voor Writers Wednesday, waarin er een specifieke auteur wordt uitgelicht. Deze maand stonden Jodi Picoult, Nicholas Evans, Marelle Boersma en Graeme Simsion in de spotlight. Tot slot heb ik nog iedere vrijdag de Weekend Whereabouts, waarin wordt vooruitgeblikt naar het weekend en er een bepaalde gebeurtenis wordt uitgelicht. Deze maand was er aandacht voor de Deventer Boekenmarkt, Het Drukkerijmuseum, Lowlands, Zin in Zomer en de Uitmarkt.

Naast de wekelijkse rubrieken zijn er ook wat meer losse rubrieken, zoals 'Leesexcuus' met deze maand de volgende artikelen: Internationale dag van de Humanitaire Hulp en eentje rondom Internationale Dag van de Vermisten. Kijk bij de artikelen voor meer info over deze rubriek. En ook kwam er een 'Do or Don't' online rondom de aankondiging van Elly's Choice.

Natuurlijk vind ik het erg leuk als je tips of suggesties hebt voor een van deze rubrieken. Misschien ben je zelf wel een (beginnend) auteur en wil je graag aan het woord komen in Writers Wednesday. Bij Boek-aholic kan het allemaal, dus schroom niet om me te mailen. 

Gelezen boeken:
Ik heb deze maand aardig wat boeken kunnen lezen. Dat is het voordeel van thuiszitten met zwangerschapsverlof: zeeën van tijd! Mijn favoriet van deze maand was toch wel Het Rosie project, ondanks dat ik hem voor de tweede keer las! Het blijft een heerlijk boek. Hier een overzicht van alle boeken die ik deze maand las:
  1. Anne Frank - Het achterhuis (5 sterren)
  2. Bram Dehouck - Een zomer zonder slaap (2 sterren)
  3. Marelle Boersma - Nobody (5 sterren)
  4. Lionel Shriver - We moeten het even over Kevin hebben (5 sterren)
  5. Rachel Joyce - De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry (3 sterren)
  6. Mariette Middelbeek - Verhalen uit de ambulance (3 sterren)
  7. Colm Tóibín - Brooklyn (3 sterren) 
  8. John Boyne - De jongen die zijn vader zocht (4 sterren)
  9. Patrick Ness - De kraanvogelvrouw (4 sterren) 
  10. Graeme Simsion - Het Rosie project (5 sterren) 
  11. Jojo Moyes - Voor jou (4 sterren)
 
Boekenuitjes
Tot slot heb ik deze maand ook nog enkele boekenuitjes ondernomen. Zo was ik de eerste zondag van de maand aanwezig op de Deventer Boekenmarkt, waar vandaan ik uiteraard niet met lege handen naar huis ging. Maar wat deze maand vooral bijzonder was, is dat ik twee kaartjes gewonnen had voor een exclusieve avond met Graeme Simsion, de auteur van Het Rosie project. Je kunt hier mijn belevingen van deze avond teruglezen, met foto's!

Tot slot
Het was zoals je ziet een hele productieve eerste maand voor mij als Boek-aholic! Op sommige gebieden is het voor mij als beginnend blogger nog stoeien en zoeken naar de juiste weg. Zo is deze maand de lay-out van de blog al enkele keren veranderd, en ben ik nog niet helemaal uit over de invulling en houdbaarheid van bepaalde terugkerende rubrieken. Maar desalniettemin heb ik er veel plezier in, en ik hoop dat jullie ook met plezier hier langskomen en met mij meelezen!

In september gaan we lekker op deze voet door, en ook heb ik nog wat nieuwe ideetjes in de wacht staan. Het is even kijken hoe de maand gaat lopen, want binnen nu en enkele weken kan ik zo maar gaan bevallen. Een spannend en leuk vooruitzicht, maar ongetwijfeld wel wat van invloed op mijn blog-mogelijkheden. Maar tot het zo ver is, blijf ik lekker door bloggen. En daarna ga ik gewoon op zoek naar een nieuw ritme om alles met elkaar te kunnen blijven combineren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...