zaterdag 6 september 2014

Confessions of a Boek-aholic #2 - Boekenfestijn en andere verleidingen

Soms heb je van die weken, dat de ene verleidelijke boeken-koop-kans na de andere voorbij komt. Deze week was voor mij zo'n week. In de eerste plaats had ik een boekenbon gekregen, die natuurlijk in mijn portemonnee stond te springen om gebruikt te worden. En dan had je natuurlijk ook nog het Boekenfestijn wat in Utrecht neergestreken was. Tsjah, boeken voor een leuk prijsje, dat kon ik natuurlijk ook niet voorbij laten gaan! Wat heb ik deze week allemaal gescoord?

De boekenbon
In de boekenwinkel kon ik heerlijk op mijn gemakje rondsnuffelen tussen al die mooie nieuwe boeken. Verschillende boeken heb ik in mijn hand gehad, maar goed ik kon ze nou eenmaal niet allemaal mee naar huis nemen. Dus uiteindelijk zijn er twee boeken blijven hangen. Wel twee totáál verschillende boeken.


  • Katherine Applegate - Ik ben een gorilla. Ja, dat boek gaat over een gorilla. Ik had het al eens ergens op internet voorbij zien komen, en het leek me gewoon leuk om eens te lezen. Ondertussen heb ik hem al uit, je leest er vliegensvlug doorheen, en je vindt mijn recensie hier.  
  • Dimitri Verhulst - Kaddisj voor een kut. De titel spreekt me totaal niet aan. Maar ik heb veel over het boek gehoord en het onderwerp daarentegen spreekt me juist wel aan. Dit boek moest ik dus zeker meenemen. Ik sta op het punt om een begin er in te gaan maken. Ben erg benieuwd!

Boekenfestijn
En dan was er natuurlijk nog het Boekenfestijn. Altijd leuk om daar even langs te gaan. Heel veel boeken, en veel voor een mooi klein prijsje. Ik las al wisselende berichten, de ene vond het aanbod tegenvallen, de ander juist niet. Ik vond het aanbod eigenlijk wel prima, er was van alles te vinden. Keuze genoeg! Op het eind moest ik mijn selectie boeken nog maar even grondig doornemen en heb ik zelfs nog drie boeken alsnog laten liggen. Er bleven er alsnog zeven over, voor nog geen €25,-. Dat was dus zeker wel de moeite waard.
  • Cecelia Ahern - Kon je me maar zien. De titel van dit boek zegt me niets, de schrijfster uiteraard wel. Ik dacht, een Cecelia Ahern voor €1,25, dat kan nooit verkeerd uitpakken. Dus hup, in mijn mandje.
  • Gayle Forman - Vuurvliegjes. Ik was al wel benieuwd naar deze auteur. Zijn boek Als ik blijf is ondertussen verfilmd en komt binnenkort uit (Zie ook Movie Monday #5). Ook dat boek heb ik nog niet gelezen, maar ben ik wel erg nieuwsgierig naar. Dus toen ik dit boek tegen kwam besloot ik om het maar eens een kans te geven.
  • Barbara Muller - De babyplanner. Achja, een baby op de kaft, een boek over zwangerschap... Laat mij hier als hoogzwangere een blik op werpen en hij moest gewoon mee in mijn mandje.
  • Julia Stagg - Met de Franse slag. Dit boek is al wat ouders en ik herkende de kaft van de periode dat het boek uit kwam. Ik wist nog dat ik toen dacht dat het me wel een leuk boek leek. Dus zonder verder eigenlijk precies te weten waarover het gaat, nam ik hem mee.
  • Ali Shaw - Het meisje met de glazen voeten. Ik geloof niet dat ik een boek in mijn kast heb staan van Orlando Uitgevers dat mij ooit is tegen gevallen. Bovendien vond ik de cover ook wel aantrekkelijk er uit zien, en toen ik de achterflap las dacht ik dat dit ook vast wel de moeite waard zou worden!
  • Racher Shukert - Alles wordt fantastisch. De cover zag er leuk uit, en de achterflap voorspelde ook wel wat leuks! "Maar wat begint als een 'zoektocht naar zichzelf', wordt een aaneenschakelijk van hilarische gebeurtenissen." Ik ben benieuwd naar de hilarische gebeurtenissen, ik verwacht in ieder geval een dosis humor en veel leesplezier met dit boek.
  • Jodi Picoult & Samantha van Leer - Between the Lines. Er was heel veel Jodi Picoult op het Boekenfestijn! Ik ben echt fan van haar, en heb dan al aardig wat van haar in mijn kast staan. Maar ook nog een deel daarvan ongelezen. En ik wist gewoon echt niet meer precies of ik een boek nu wel of niet had... Dus ik liet de meeste maar even voor wat het was, omdat ik ze waarschijnlijk al zou hebben. Alleen van dit boek wist ik zeker dat ik hem nog niet had. Dit is een boek die ze samen met haar dochter geschreven heeft, en is volgens mij ook niet in het Nederlands uitgekomen.
Not Just Any Book
En tot slot kreeg ik via Not Just Any Book deze week ook nog een recensie-exemplaar toegestuurd van het nieuwste boek van Milou van der Will. 

Inmiddels heb ik dit boek al gelezen en Het Was Goed! Echt een spannend boek, lees vooral ook even mijn recensie!

Al met al brengt dat het totaal van deze week dus op 10 nieuwe boeken. Een mooi rond getal en genoeg om mijn dagen voorlopig mee door te komen dus. 

Heb je deze week ook nog wat nieuwe boeken gescoord?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...