dinsdag 9 december 2014

Recensie: Aaf Brandt Corstius - Het jaar dat ik (2x) moeder werd

Over het boek:
Auteur: Aaf Brandt Corstius
Titel: Het jaar dat ik (2x) moeder werd
ISBN: 978 90 575 9514 1
Uitgever: Podium

Waardering: ★★★★☆

Een prille moeder is uit zoveel hormonen en vreemde stofjes opgetrokken dat ze het ideale onderwerp vorm voor een boek - nu eens geen boek over de zwangerschap, maar over het leven erna, mét baby. Aaf Brandt Corstius kreeg de afgelopen jaren een stoomcursus, want toen haar zoon Benjamin vier maanden was, bleek ze alweer zwanger van de volgende. 
Van tepelhoed tot buikwandcorrectie, van Hema-hormoon tot crèchestress: alles komt aan bod in dit vrolijke en herkenbare boek over de eerste periode van het ouderschap.

Recensie:
Een eerste kindje brengt heel veel veranderingen met zich mee. Je hele leven staat opeens in het teken van zo'n klein en prachtig wezentje, en dit brengt een hoop vragen, twijfels, goedbedoelde adviezen en een totaal nieuw ritme met zich mee. Met de geboorte van haar zoon Benjamin mocht Aaf Brandt Corstius dit ook ervaren. Maar het werd nog eens geheel anders toen ze na vier maanden opnieuw zwanger bleek te zijn. Als kersverse moeder van een baby nog niet lastig genoeg is, dan brengt een tweede baby nog veel meer timemanagement en te weinig handen met zich mee.

Hoe dit Aaf Brand Corstius verging, lees je in haar boek Het jaar dat ik (2x) moeder werd. Dit boek is voor iedere (kersverse) moeder ongetwijfeld een feest van herkenning. Ik las dit boek terwijl mijn kleine, prachtige, 8 weken oude dochtertje op mijn borst lag te slapen, en het was nog een hele uitdaging om niet te hard te schudden van het lachen (en haar zodoende storen in haar heerlijke slaapje) om de nodige dosis humor dat in dit verhaal verweven zit.

Het jaar dat ik (2x) moeder werd is een heerlijk toegankelijk verhaal vol herkenbare moedermomenten, liefde, humor, zelfspot en een boek dat maar weer eens laat zien dat iedere prille moeder hetzelfde doormaakt. Aaf Brandt Corstius schrijft op een lekker vlotte manier en ik ben meteen erg benieuwd geworden naar de andere boeken van haar hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...