woensdag 30 juli 2014

Recensie: Melanie Gideon - Recept voor een gelukkig huwelijk

Recensie oorspronkelijk geschreven voor en gepubliceerd op Banger Sisters (26-02-2013).

Over het boek:
Auteur: Melanie Gideon
Titel: Recept voor een gelukkig huwelijk
ISBN: 978 94 005 0036 5
© 2013, A.W. Bruna Uitgevers
Kopen op bol.com

Waardering: ★★★★★ 

Misschien waren het de 2,5 kilo die ik was aangekomen. Misschien was ik omdat ik dezelfde leeftijd zou bereiken die mijn moeder had toen ze stierf. Misschien kwam het omdat na bijna twintig jaar huwelijk mijn man en ik elkaar niets meer te vertellen hadden. Maar toen ik een online onderzoek “Huwelijk in de 21e eeuw” in mijn inbox zag, wist ik nog niet hoezeer dat mijn leven zou veranderen. En voor ik het wist zat ik vragen te beantwoorden:

7. Soms zeg ik tegen hem dat hij snurkt wanneer hij dat niet doet, zodat hij in de logeerkamer gaat slapen en ik het hele bed voor mijzelf heb.

32. Dat, als we er niet opletten, het mogelijk is om elkaar te vergeten.

61. Chet Baker in de cassettespeler. Hij was paprika aan het snijden voor de salade. Ik keek naar die handen en dacht: ik ga kinderen van deze man krijgen.

Recensie: 
Alice en haar man zijn twintig jaar getrouwd, maar hun huwelijk is niet meer wat het geweest is. Het leven om hen heen verandert, en voor Alice is het tijd om de balans op te maken. Een mailtje wat ze ontvangt zal haar daarbij van grote dienst zijn. Het is een onderzoek over het huwelijk in de 21e eeuw, en Alice besluit eraan deel te nemen. Het rakelt herinneringen op aan vroeger, geeft veel ter overweging, maar maakt ook nieuwe gevoelens los. Het onderzoek brengt grote verassingen en nieuwe inzichten met zich mee. Welke kant zal de balans opslaan? Hoe kan ze weer terug werken naar een gelukkig huwelijk? 


Melanie Gideon neemt je met dit boek mee in een creatief en dynamisch verhaal. Het verhaal sluit helemaal aan bij de hedendaagse ‘zap-cultuur’, je verspringt van google zoekresultaten naar berichten, facebook-updates, gesprekken en noem maar op. De afwisseling is dus groot en je moet wel scherp en alert blijven. Dit houdt een enorme vaart in het verhaal en is bovendien een verrassende manier van schrijven die erg aanspreekt. ‘Recept voor een gelukkig huwelijk’ is een heerlijk toegankelijk verhaal over het huwelijk, relaties en geheimen wat tevens zowel de voor- als nadelen van de hedendaagse technologische toegankelijkheid laat zien.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...