zaterdag 16 augustus 2014

Augustus boekfoto uitdaging dag 12 t/m 16

Op de blog van Serendipity Books loopt deze maand de 31 dagen boekfoto uitdaging. Bij iedere dag in de maand augustus hoort een opdracht, welke je op de afbeelding hiernaast kunt zien. Via Facebook en Twitter plaats ik al elke dag de foto die bij die dag hoort. Eerder zag je op mijn blog al overzichten van dag 1 t/m 5 en dag 6 t/m 11 voorbij komen. Vandaag het overzicht van dag 12 t/m 16.


Dag 12: Favoriete YA boek 
Ik heb meerdere Young Adult boeken in de kast staan die toch wel voor deze favorietenrol gestreden hebben, maar uiteindelijk moest ik toch gaan voor De hongerspelen door Suzanne Collins. De hele serie is eigenlijk gewoon erg goed, maar in dit geval heb ik dan toch maar gekozen voor boek 1. De basis voor de rest van de serie, waarin je de karakters leert kennen en meegroeit in hun verhaal.

Dag 13: Een boek waarop je heel lang gewacht hebt
Voor mij is dit 'De vergeving' door Nicholas Evans. Zijn boeken vallen voor mij in de categorie 'verzamel ze allemaal'. Maar ze verschijnen tevens ook allemaal met grote tussenpozen. Zo zaten er meerdere jaren tussen het boek 'De vergeving' en het boek dat hij daarvoor uitgebracht heeft (Het keerpunt). Dat vraagt dus zeker om lang en geduldig afwachten. Lees ook meer over Nicholas Evans in Writers Wednesday #2.
Dag 14: Een boek dat op je verlanglijstje staat
Pfoe! Dat was lastig kiezen. Mijn verlanglijstje is paaaagina's lang en meerdere boeken strijden daarin toch wel om een ereplekje. Maar als ik dan toch moet kiezen... dan ga ik voor 'Het Rosie Effect' door Graeme Simsion. Na het heerlijke 'Het Rosie Project' kan dat ook haast niet anders. Ik ben erg benieuwd naar dit vervolg! Wel nog even geduldig afwachten tot eind oktober, dan verschijnt het boek namelijk pas in Nederland.
Dag 15: Eerst volgende boek dat je gaat lezen.
Maandelijks lees ik een boek voor een leesclub met vriendinnen. Deze maand is het Brooklyn door Colm Tóibín. Op deze 15e dag stond ik op het punt om in dit boek beginnen. Meestal lees ik in het Nederlands, maar dit boek had ik toevallig in het Engels liggen.
Dag 16: Spannendste boek dat je gelezen hebt
Nog zo'n moeilijke opgave. Ik heb echt heel lang voor mijn boekenkast gestaan, niet wetend welk boek ik moest kiezen. Uiteindelijk heb ik nog maar even mijn gelezen lijst op Goodreads erbij gepakt om te kijken wat ik onlangs gelezen heb en hoe ik die boeken beoordeeld had. Toen kwam ik 'I am Pilgrim' tegen, een boek dat ik niet zelf in mijn kast heb staan maar wel onlangs gelezen heb. Of het het spannendste boek is dat ik ooit gelezen heb, weet ik niet, maar in ieder geval wel het spannendste van de boeken die ik recent gelezen heb. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ook voor boeken ga je naar bol.com

Share

LinkWhitin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...